Sedam načina kako do posla u PR-u čak i kada nemate dovoljno iskustva

Pokretanje karijere od nule može biti prilično zastrašujuće.

Novi u branši, nedavno ste diplomirali ili bez ikakvog iskustva – čini se da su ovo tri stvari koje vas ograničavaju da sebi stvorite šansu za posao u PR industriji.

Ali ne brinite, uvek se može nešto učiniti, uostalom, niko se ne rađa sa iskustvom u odnosima s javnošću! Čitanje najnovijih vesti, efikasnost u umetnosti samopromocije i kreativno pripremljen CV samo su neke od stvari koje vam mogu pomoći da dobijete svoju veliku šansu.

Evo nekoliko stvari na koje se možete usredsrediti kako biste se izdvojili iz gomile, bez ikakvog PR iskustva:

Izgradite svoj lični brend

Prisustvo na društvenim mrežama putem pisanja blogova, članaka ili visoko praćenje na Facebook-u, Instagramu i drugim ključnim platformama može igrati važnu ulogu u dobijanju vašeg prvog posla.

Sve što treba da uradite je da dokažete svoju stručnost u korišćenju ovih platformi, ali na poslovni način. Svaka organizacija je svesna brenda ovih dana i kada vide potencijal u vama da dobro upravljate glasom svog brenda, ovo će sigurno doprineti vašim šansama.

Korišćenje dodatnih društvenih kanala poput Tumblr, Snapchat, Pinterest ili Vine može vam čak pomoći da sakupite neke dodatne poene dok poslodavcu pokazujete da koristite više od uobičajenih alatki komunikacije.

Pokazivanjem razumevanja ovih platformi kako biste na svoj lični blog usmerili istinski promet sa web stranica je jedna od stvari koja poslodavce najviše zanima. Ako ste koristili ove platforme tokom prakse ili drugog radnog iskustva, ili još bolje stvoriii publiku za brend – budite sigurni da ste to postigli još jedan plus u svoju korist. Snažno razumevanje upotrebe analitike je takođe veliki plus!

Stvaranje sadržaja

Ključan je sadržaj koji privlači i ima svoj način da se izdvoji od ostalih – najbolji način za stvaranje angažovanog sadržaja je zapravo angažovanje.

Vaš sadržaj se može izraditi na bilo koji način: blogovi, postovi, podkasti ili vlog na vašem YouTube kanalu. Ako se to pravilno uradi, to ostavlja vaš „digitalni trag“.

Ovde treba samo da odlučite o čemu možete stvoriti zanimljiv sadržaj, da odredite medij u kojem biste želeli da ga delite i da stupite u kontakt sa istomišljenicima. Vaša stvarna strast prema temi će sve promeniti; što ste strasniji, sadržaj će biti autentičniji i vaša priča će dalje sezati. Sve ovo će značiti da imate više šansi za potencijalno zaposlenje u svetu odnosa s javnošću.

U kombinaciji sa vašom sposobnošću da pronađete ideje za kreiranje sadržaja, trebalo bi da radite i na poboljšanju svojih celokupnih veština pisanja – pisanje je sve u ovoj PR igri. Ako ste majstor za reči, posao u oblasti odnosa s javnošću može vam biti korisno iskustvo, ali kao i ovo, kandidati sa boljim veštinama pisanja imaju više šansi da pronađu posao iz snova u ovoj sferi.

Budite pažljivi šta objavljujete na društvenim mrežama

U današnje vreme 70% poslodavaca gleda profile kandidata za posao na društvenim mrežama.

Poslodavac će pogledati šta objavljujete, koliko često to radite i da li se predstavljate na mreži na odgovarajući i profesionalan način. Ako vaš profil podržava vaše obrazovne kvalifikacije i vaše stavove o određenoj temi, onda je to plus, ali ako ne, onda može ozbiljno naštetiti vašim šansama da čak i dobijete priliku za intervju. Ukratko, sve na društvenim mrežama se obično pregleda – tako da toga morate biti svesni. Otkriveno je da je oko 54% poslodavaca na društvenim mrežama pronašlo sadržaj zbog kojeg nisu zaposlili kandidate.

Vaš društveni profil može biti ključ za ono što vam donosi posao iz snova u PR-u ili ako je pogrešno predstavljen može vam oduzeti šansu. Ali to ne znači da treba da očistite svoj nalog pre intervjua, brišući sve te užasne slike profila i objave. Samo treba sve ovo uzeti u obzir, o čemu ste nedavno razgovarali – da li je pogodno za razgovor sa poslodavcem? Da li bi vam bilo neugodno ako bi to pročitali? Ako je pogodno i ne smeta vam, onda je u redu.

Istražite i naučite studije slučaja

Priprema je ključna za svaki intervju, a poznavanje najmanje tri studije slučaja zanimljivih i uspešnih PR kampanja daje vam dodatni materijal o kojem možete razgovarati u svom intervjuu. Još bolje, naučite neke studije slučaja kompanije koju ćete upoznati – šta vam se kod njih sviđa? Šta mislite šta ih je moglo naterati da rade bolje? Imajte mišljenje, ali budite konstruktivni.

Šire istraživanje,takođe, pokazuje vašu širu zahvalnost industriji i uspešnim komponentama kampanje. Najgore što možete učiniti u PR intervjuu je da nemate kampanje koje volite ili poštujete.

Jedna od najpoznatijih studija slučaja bila bi kampanja Najbolji posao na svetu. https://www.campaignlive.co.uk/article/the-best-job-world-beyond-brave-new-marketing-world/1089697
Informišite se o tome detaljno; istaknite ih i kritički analizirajte i butite upoznati sa manjim kampanjama koje su uspešno ispunile svoje ciljeve.

Upornost

Posao u PR-u neće vam prići niti će vam biti dat na tanjiru – morate ga sami uzeti i ugrabiti! Isto tako, vaši napori ne bi trebalo da se završe pukim slanjem CV-a. To nije najbolji način komunikacije, zar ne?

Imajte na umu da su PR agencije zauzete i često nemaju vremena da odgovore na svaku prijavu. Šta morate učiniti da biste se istakli? Da li želite da budete jedna od stotina kandidata koje poslodavcu kažu da „vole komunikaciju“? Ne, moraš da pokažeš da si strastven i uporan u tome i da pokažeš zašto bi te dođavola trebalo da zapošljavaju. Prvo ih pozovite pre nego što pošaljete e-mail, potražite dodatne detalje, zamolite ih da vas intervjuišu, samo ih stalno kontaktirajte kako biste bili sigurni da primećuju da postojite.

Impresionirajte ih tokom intervjua

Izvanredan CV i motivaciono pismo sigurno daju ulaznicu za intervju, ali kada vaše samopouzdanje i veštine komunikacije to ne podržavaju, tada možete izgubiti priliku. Budite vrlo samopouzdani i prezentabilni. Pokažite im da ste upravo ono što su tražili.

Intervju je pravi izazov sa kojim morate da se suočite, jer će poslodavcu pokazati vaše pravo ja i koliko ste dovoljno sposobni za obavljanje poslova u PR-u.

Umrežavanje

Većina PR stručnjaka umrežavanje smatra jednom od najvažnijih veština koje treba posedovati – ako ne možete da komunicirate sa drugim ljudima, onda kako ćete komunicirati kada imate posla sa novinarima.

Uz jake veštine umrežavanja, imaćete priliku da se povežete sa renomiranim PR firmama. Takođe, pokušajte da uspostavite odnose sa ljudima koji su već u industriji, tako da vas, ako postoji šansa i dovoljno posla, mogu preporučiti za posao. Sve u svemu, veze koje izgradite u prvih nekoliko godina zaista vam mogu pomoći da definišete bolji put u karijeri. Nikada ne znate na koga ćete naleteti u ovoj industriji, zato budite ljubazni prema svima jer je manja nego što mislite.

Primena svih ovih saveta u praksi neće vam garantovati posao u našoj prilično konkurentnoj industriji, ali će vam sigurno pomoći da se bolje predstavite i trebalo bi da vam pomogne da postignete veću stopu uspeha kod potencijalnih poslodavaca. Glavna stvar je da se pobrinite da se izdvajate iz mase, svakodnevno se prijavljuju stotine ljudi i treba da pokažete tim kompanijama zašto bi trebalo da vas zaposle i zašto želite da započnete posao bez iskustva.